Jesienno-zimowa aura nie sprzyja aktywności fizycznej. Można żartobliwie powiedzieć, że jesienią przechodzimy w stan hibernacji i raczej jest to okres wyraźnie mniej aktywny w porównaniu do wiosny lub lata. Spędzamy zdecydowanie mniej czasu na świeżym powietrzu i mamy po prostu mniej okazji do uprawiania sportu. Czy to oznacza, że zimą jesteśmy skazani na utratę formy? Nic bardziej mylnego! Nawet w przypadku wiatru, mrozu, deszczu, gradu i śniegu pozostaje do dyspozycji siłownia oraz kluby fitness. Naszym zdaniem zima to doskonały okres na wypracowanie sylwetki na przyszłe lato!

Ćwiczenia na zewnątrz

Wspomniany wyżej śnieg, grad czy deszcz to rzeczywiście opis mało przyjemnej aury. Jednak sam spadek temperatury nie powinien być usprawiedliwieniem dla ograniczania aktywności fizycznej. Powietrze jest rześkie i tak naprawdę, dopóki nie ma wyrazistego mrozu śmiało można wykonywać treningi biegowe na zewnątrz. Co prawda aktywność fizyczna na świeżym powietrzu jesienią i zimą może wymagać odpowiedniego przygotowania. Jeśli temperatura nie rozpieszcza to warto zaopatrzyć się w czapkę i rękawiczki. Można pomyśleć o bieliźnie termoaktywnej. Ważne jest jednak, żeby nie ubrać się zbyt ciepło, bo przegrzanie w niskiej temperaturze podczas uprawiania aktywności fizycznej zdecydowanie nie jest pożądaną sytuacją. Warto zauważyć, że trening na zewnątrz nie musi ograniczać się do truchtu. Można też skorzystać z coraz popularniejszych w naszym kraju tak zwanych „siłowni pod chmurką”.

Ćwiczenia w siłowni lub klubie fitness

Jeśli jednak trening na zewnątrz jest niewystarczający to w okresie jesienno-zimowym doskonałym rozwiązaniem jest trening na siłowni lub w klubie fitness. Siłownia zapewnia komfortowe warunki i sprzęt, dzięki czemu można pracować nad sylwetką niezależnie od pogody. Współcześnie kluby fitness mają szeroką ofertę nie tylko dla panów, ale również dla pań. Takie zajęcia jak zumba, spinning oraz różnego rodzaju aerobik to standard w niemal każdym klubie fitness.

Wbrew pozorom jesień i zima to paradoksalnie bardzo dobry czas na popracowanie nad formą. Jeśli zaczniesz ćwiczyć w maju po to, żeby zabłysnąć sportową sylwetką na plaży podczas wakacji to z całą pewnością będzie za późno. Szczególnie styczeń jest miesiącem, w którym siłownie przeżywają oblężenie. Nie ma się czemu dziwić, gdyż żeby zachować nienaganną formę trzeba być aktywnym przez cały rok. To właśnie zimą trenerzy personalni np. trener personalny zielona góra najchętniej rozpoczynają pracę ze swoimi podopiecznymi. Jaki z tego wniosek? Nie ma na co czekać, trzeba rozpocząć aktywność fizyczną już dzisiaj.

Dieta

Aspektem, wobec którego nie można przejść obojętnie jest dieta. Zimne miesiące obfitują w wysokokaloryczne potrawy. Dłuższe wieczory sprzyjają częstszemu podjadaniu przekąsek. Oczywiście zimą nieco częściej powinniśmy jadać ciepłe posiłki, jednak to nie oznacza, że mają one stanowić kaloryczną bombę.

Podsumowując, gorąco zachęcamy do aktywności fizycznej niezależnie czy Twoim celem jest rozbudowa siły i masy mięśniowej, czy odchudzanie czy może poprawa zdrowia i samopoczucia. Każdy cel jest godny tego by zadbać o swoją formę.